DECEMBER

1. december 2014
SÅ BLEV DET ALTSÅ ALLEREDE 1 SØNDAG I ADVENT,
i det lille hus og dagen er halvvejs igennem.
Vi har tradition for at hente juletræ allerede den 1 advent, men det er det altså ikke blevet til idag. Vi må afsted i løbet af ugen for at finde et juletræ. Jeg elsker personligt at juletræet står med lys på hele december måned og dufter af jul. Så kan man nyde det lidt længere end kun på selve juleaftensdag. Jeg har været hjemme med mine to tøser i dag og vi har forsøgt at "hygge" os, selvom det er krævende med to tøser der konstant diskutere eller er uvenner. Dog tog jeg mig tid til at tage kameraet frem i 5 minutters tid og gengive et par små-glimt fra vores hjem dagen idag.

For nyligt opgav jeg et projekt om at renovere og male en masse gamle reoler med låger. Jeg tog bilen og kørte direkte til IKEA, og var hjemme igen kort efter med nye hvide reoler med låger til vores stue. Det er jeg så glad for! Med et gammelt hus, virker listen med ting der skal gøres uendelig, så derfor er det altså ok at snyde sig til lidt lette løsninger ind imellem.

 Adventsgaver skal der jo også til. Jeg er selv vokset op med pakkekalender som lille og adventsgaver som teenager, da man der kunne være bekendt at ønske sig lidt dyrere ting. Idag, med mine egne børn, har jeg et lidt ambivalent forhold til alt det her med gaver. Jeg ønsker ikke at lære dem at det skal være en selvfølgelig, men istedet for noget man værdsætter og har respekt for. Selv har jeg altid forventet så meget og aldrig rigtig været indforstået med at have respekt for tingene. Det er jeg ked af idag og jeg håber sådan at lære mine børn at have respekt og taknemmelighed for de ting man får. Det er dog et meget svært emne at diskutere idag, hvor børn, inklusive mine egne får stort set alt hvad de peger på og på ingen måder mangler noget som kan skrives på ønskesedlen. Jeg køber alt hvad de har brug for, nogle gange for meget? Anyways, små adventsgaver og en snak om hvorfor man får dem er det vi prøver os med i år. Jeg vil egentlig hellere bruge dagen med dem, siden hverdagene er så stressede og travle. Vi må se hvad fremtiden bringer, det kan være vi fuldstændig ændre kurs i fremtiden? Hvad gør i?

"Adventskransen" er altid simpel hos mig, jeg vil ikke have en grøn krans af gran. Den forfalder altid hurtigt og bliver kedelig at se på. I år kunne jeg godt tænke mig at julen i mit hjem ikke er alt for rød, men tværtimod mere hvid og lys. Derudover elsker jeg hyacinter på denne årstid, så hvorfor ikke lave en kombination af disse. Luna er ved at lære bogstaver, så vi tager stille og roligt hul på tallene også.

Luna ønskede kanelsnegle og derfor kastede vi os ud i et overskudsprojekt, som jeg normalt ikke behersker når jeg er alene. Men vi klarede det og hun var meget stolt og glad. Vi fik vores søde oldemormor på besøg og kunne serverer varme kanelsnegle - derfor blev halvdelen pimpet ekstra godt op med pynt og glasur. 
Vores hus er en "proces" som er sat på ubestemt tid, med begrænsede midler og tid, tager vi det skridt for skridt. Drømmene er der masser af! Heldigvis, dem kan hverken jeg eller Sergio leve uden. Men mere og mere falder på plads. Soveværelset står næst på listen efter vores køkken. Der skal males gulve og en mørk væg. Specielt er jeg i vores soveværelse blevet utroligt glad for de fine hvide hør-gardiner. Også duftpindene er en lækker eksklusiv treat i hverdagen og i det "gamle" hus ;o)

Sikke en lang post. Håber i gad læse med!
God søndag.

xxx Sarah

Ingen kommentarer

Send en kommentar