Det er at være nogens mor /

8. april 2016
NOGET OM DET DER MED AT VÆRE NOGENS MOR!
Jeg er den heldige producent (om man vil sige det) til to piger. Luna Emilia & Alma My.
Dette er to frække piger, det er to meget stædige
og temperamentsfulde piger. Det er to piger med meget forskellig personligheder. Det er to piger med livsglæde og masser af gå-på-mod på hver deres egen måde.


Jeg skal være helt ærlig at sige det så højt jeg kan, at jeg nogen dage elsker dem lidt mere end andre. Lad mig sige det sådan, at vi har vores battles!

Jeg selv har en kort lunte og kan være temmelig temperamentsfuld, så forestil dig hvordan situationerne kan kulminerer.
Min intention med dette indlæg er egentlig blot at påpege at det nok er meget sundt en gang imellem at stoppe op og sætte nogle ord og nogle tanker på den kærlighed og det forhold man skaber til sine børn igennem så mange år. Det der blandt andet skal være med til at forme dem og påvirke dem til at blive ordentlige mennesker og gode mennesker.

Derfor slår det mig også rigtig tit, at jeg jo derfor også bliver nødt til at kigge ind ad. Det er ikke altid det bedste og indimellem prøver jeg også at undgå det og istedet kigge fremad. Dog ligger der mange ting så indgroet og dybt i én selv at det kan være svært at ændre dem på et split sekund..
Kender i det?

Hvordan lader man for eksempel være med at skælde ud når man er ved selv at miste fatningen?
Hvordan taler man til en 2 årig der skriger og slår en over fjernsynet der er blevet slukket?
Hvor mange gange skal man tolerer sin 5-årige der bare ikke vil accepterer at det ikke altid er hendes vilje der styrer hverdagen?
Hvordan er man sikker på at sige "jeg elsker dig" og "jeg er stolt af dig" nok til at de vil huske det og tage det med sig?
Hvordan giver man dem alle den tid og opmærksomhed de har krav på, når ens eget hoved er ved at vælte af opgaver der ikke er blevet gjort færdig?

.....

Jeg kunne i virkeligheden blive ved, men jeg tænker at de fleste af jer derude med børn i denne alder kender det? Det håber jeg da....

Ja, ja, jeg ved det handler om prioritering - men....
Der er ikke altid tid og overskud.


Dette indlæg skulle på ingen måde være sørgeligt men istedet en tanke der bliver sendt derudaf med henblik på at starte en dialog med andre der er i samme rodebutik som jeg selv. 

Tror der kommer et par opfølgninger senere hen...
/ Sarah


Ingen kommentarer

Send en kommentar