LONDON / DAG 3 +4

10. januar 2016
Fortsættelse til mit tidligere indlæg.

Morgenmad tæt ved Picadilly Circus på en hyggelig og fransk cafe Brasserie Zedel.

Black Friday hærgede over det meste af det shopping-prægede Soho og vores dag satte igang. Vi havde ikke noget mål med dagen, men håbede på at nå Madam Tussaud inden lukketid.
Vi bevægede os langsom ind i de små gader i Soho og kom forbi det velkendte Carnaby Street. Vores dag bestod af en masse butikker og ved frokosttid fandt vi det perfekt take-away sted i Soho hvor vi kunne få helt frisk og mega lækker salat hos Pure.

Videre mod Regent Street og vores destination for eftermiddags-kaffe og kage. Vi havde hjemmefra læst om stedet Sketch og glædede os meget til at se dette sted. Det lå godt skjult og der var mange mennesker. Desværre skulle man på forhånd have booket bord til det lyserød rum, så vi nøjedes med "the green room", som uden tvivl også var ekstremt flot.

The Pink Room - med David Shrigley tegninger overalt på væggene og lyserød velour overalt. Whats not to like?

The Green Room - bambus møbler, blomster og fede lyseffekter. Lækre kage og kaffe.

Toiletter på Sketch er intet mindre end skøre - toiletterne er indeni æggene.
Det her sted kan klart anbefales til enhver der kan lide det lidt skøre univers og nyde en hyggelig stund midt i alt shopperiet.

Videre mod Madam Tussaud på gå-ben og en tur igennem det univers de har skabt af kendte gjort af voks. Det er en kæmpe oplevelse og sjovt at se. Lidt dyrt, men det er jo heller ikke så tit man prøver det.

Om aftenen tog vi metroen til Nothing Hill Gate, for at finde et sted at spise. Vi gik gennem hele Portobello Road og nød den stilhed der lå kastet over gaden imens vi snakkede og blev mere og mere sultne. Til sidst fandt vi en lokal thai-restaurant som var så hyggelig...
Trætte og godt brugte i benene, vandrede vi tilbage til metroen og tog atter afsted tilbage mod South Kensington og vores hotel.

Dag 4:
Check-ud på hotellet og afsted endnu engang mod Nothing Hill, vi ville opleve det i dagslys og havde et par udvalgte steder vi rigtig godt kunne tænke os at besøge.
Vi spiste morgenmad på Recipease, en af Jamie Olivers restauranter lige ved Nothing Hill Gate station. Rigtig hyggelig atmosfære og super lækker morgenmad. Desværre har jeg netop læst på deres hjemmeside, at de har besluttet sig for at lukke denne afdeling.
Portobello Road i dagslys, betyder usandsynligt mange mennesker.

Nothing Hill er enormt hyggeligt og man kan bruge mange timer på at vandre rundt og "glo" på mennsker og bygninger. Vi fandt på markedet flotte hatte og købte begge en hver, med hjem. Et nytårsfortsæt jeg stadig kæmper at holde, at være en af dem der går med hat.

Vi havde drømt om at besøge Otto Lenghi i Nothing Hill, men da vi kom frem, måtte vi desværre erkende at vi aldrig ville komme til. Der var simpelthen for mange mennesker der stod i kø og vi frøs.

Istedet fandt vi plads på det hyggelige sted, DaylesFord Organic hvor vi spiste frokost. Stedet er en kombination af en økologisk købmand, en butik med lækre designs og indretning samt en restauration hvor man kan spise mad lavet af friske og økologiske råvarer.

Er man i området, skal man næsten besøge butikken All Saints der har et stort og virkelig lækkert udvalg af mode til kvinder og mænd.

Tilbage til hotellet for at hente vores bagage og afsted til lufthavnen.
Tak for denne gang London, vi ses snart igen.