LONDON / DAG 1+2

10. januar 2016
Dag 1
I begyndelsen af december tog jeg til London sammen med svigerinde. En tur vi i meget lang tur havde talt om. Vi havde ikke været ude at rejse sammen, alene, uden børn og mænd i 7 år. Hvor vildt er det? Det var 7 år siden vi tog til USA sammen og nu her, 7 år senere og efter 4 børn tilsammen fik vi taget os sammen og fik den forlængede storbyweekend vi trængte til. Væk fra børn, hverdag og jo, vores mænd :o)

Vi købte nogle dejligt billige billetter hos Ryanair, der helt sikker giver noget luft i budgettet på en storyferie. Du skal ikke forvente ekstra service og luksus, men for meget billige penge kommer du sikkert frem og få transport til London centrum.

Vi ankom sent på eftermiddagen og tog direkte til vores hotel i South Kensington, tæt ved Earls Court station. Vi var trætte og tog derfor kun en gå-tur rundt i det totalt rige nabolag, Kensington. Vi spiste mad på Nando's som vi havde fået anbefalet for deres kylling.

Dag 2
Vi havde hjemmefra lavet lidt research i forhold til hvor man skulle spise, da det er så ærgerligt at gå ind et sted hvor maden bare ikke er god. Vi havde derfor besluttet os for, at prøve hotel-restauranten på Apero - og lad mig sige det sådan her, det var så lækkert! Derfor kan dette sted varmt anbefales til enhver der vil prøve lidt lækker og utraditionel brunch-buffet i South Kensington.
Indretning var utroligt rustik og nede på jorden.

Efterfølgende havde vi i tankerne at se nogle af de store museer der lå lige i nærheden og derfra videre mod Brompton Road og Harrods, det store meget velkendte shopping magasin i London. Lad mig sige det sådan her, London er dyrt! Så vi lod os mest af alt inspirere og sugede til os af storby-indtryk og oplevelser.
Natural Hisotory Museum er uden tvivl et besøg værd og en kæmpe oplevelse, da bare bygningen er fantastisk stor og smuk.

Indgangshallen er magisk og helt vildt stor, omgivet af fossiler fra dinosaur.
Videre til Hampton på Brompton Road - hvor man om nogle kunne se julepynt til enhver smag og til enhver pris. Der var så flot pyntet op alle steder i byen og specielt en magisk måde at opleve byen på.

Dagene går hurtigt, når man bare vandrer rundt og ser på bygninger, mennesker og snakker mens man drikker en masse kaffe. Det er lige præcis dette, der jo er meningen med sådan en tur og det er det man vil mindes. Vi droppede næsten alle turistattraktionerne og brugte i stedet tiden på at hygge os og finde sjove små steder rundt i det kæmpe storby.

Vi sluttede dag nummer 2 på en vildt hyggelig pub med live-musik og en lækker tapas anretning i South Kensington, efter at have lagt alle vores indkøb på vores hotelværelse.

Se mere i næste indlæg...