8. MARTS 2005

8. marts 2017
Hvert år har jeg det altid lidt ambivalent på denne dag. 8 marts!
Egentlig burde jeg føle et enormt savn til min mor som jeg mistede på netop denne dag for 12 år siden, på den anden side har jeg det svært ved at påtage mig denne sorg bare fordi kalenderen igen minder mig om, at endnu et år er gået.



Min mor, lillesøster og mig yderst til højre.

Den 8 marts 2005 tidligt om morgenen forlod min mor denne verden
efter 2 års kamp mod kræften. Jeg selv var 16 år gammel og gik i 1g i gymnasiet. Jeg har to mindre søstre der var 13 og 8 år på daværende tidspunkt.

Vi er om nogen det man har kunne kalde en kernefamilie, mor, far, 3 børn og en hund. Sådan har det altid været og det er sådan jeg husker min barndom. Stabil, tryg og familien vigtigst af alt!

Pludselig skulle det ikke være sådan mere..og som chok blev hun taget fra os, mig selv og mine 2 søstre. Min far stod pludselig alene tilbage med hus, hund og sine 3 piger der stadig var meget små. 
Jeg tror egenlig ikke, at jeg har et behov for at dele for mange detaljer her på bloggen omkring denne tid, da der stadig er mange ubearbejdede følelser i mig som jeg ikke helt ved om jeg er klar til at sætte ord på. Idag markeres dagen med tanker og meget få ord om dengang hun tog afsted fra denne jord, på præcis en dag som denne - kvindernes internationale kampdag. Når det nu skulle være, kunne det jo lige så godt være med stil!


Er det noget som du kunne tænke dig at jeg skriver mere om på et tidspunkt så skriv en kommentar nedenfor, så må jeg se om jeg kan få stykket et mere fyldetsgørende indlæg sammen her på bloggen. 





Ingen kommentarer

Send en kommentar